We Already Have 296 Recipes.

7 dages madplan – FODMAP

madplan fodmap

 

Her kan du finde inspiration eller vælge at følge min madplan fra uge 2, hvor jeg spiser efter Low FODMAP diæten.

Er du sulten sent om aftenen, kan du f.eks. tage et styk frugt / 1 skive hjemmebagt knækbrød / 1 riskiks med en kop sort te. Husk også hver dag at drikke rigeligt med vand.

 

Dag 1

Morgenmad: havregrød med kanelsukker, lavet på 1 dl glutenfri havregryn og 2½ dl vand, knsp groft salt

Formiddag: 2 ris kiks, 1 stor gulerod / 2 små

Frokost: Grovbolle (efter FODMAP regler) med salatblade, 2 skiver hamburyg, 1 skive mager ost, 4 skiver rød snack peber, 1 humpel agurk, 1 hårdkogt æg.

Eftermiddag: 1 banan, 1 kiwi, 1dl caffe latte lavet på lakosefri mælk og rørsukker.

Aftensmad: 1 portion farsbrød med nye kartofler og 120g grønne bønner


Dag 2

Morgenmad: 3 dl laktosefri yoghurt med 25 g havregryn og 30 g blåbær.

Formiddag: 2 ris kiks, 1 gulerod.

Frokost: 1 skive oldtidsbrød med salatblade, 2 skiver kyllingebryst pålæg, 1 skive mager ost, skiver af rød snackpeber, 1 humpel agurk / 1 tomat.

Eftermiddag: 1 skive hjemmebagt knækbrød med mager ost, 1 appelsin.

Aftensmad: 1 portion Risotto med krydderurter, kæmperejer og bønner.


Dag 3

Morgenmad: 30 g AXA havreflakes med 2 dl laktosefri mælk og 12 små jordbær

Formiddag: 1 caffe latte lavet på 2 dl laktosefri mælk og rørsukker, 2 gulerødder

Frokost: Tunsalat af salatblade, tun i vand/olie på dåse, 1 hårdkogte æg, 1 rød snackpeber i strimler, agurk i tern.

Eftermiddag: 1 oltidsbolle med 1 skive hamburyg, 1 skive mager ost

Aftensmad: 1 portion grillet laks og kartofler og salat

Sen aften: 2 ris kiks


Dag 4

Morgenmad: havregrød med kanelsukker, lavet på 1 dl glutenfri havregryn og 2½ dl vand, knsp groft salt.

Formiddag: 1 styk hjemmebagt knækbrød, 1 skive kødpålæg, 1 banan

Frokost: en omelet, 1 gulerod, 1 clementin

Eftermiddag: 1 banan, 1 ris kiks, 1 kop sort te

Aftensmad: 1-2 stykker pizza med røget laks, mozzarella og ruccola


Dag 5

Morgenmad: 3 dl laktosefri yoghurt, 3 spsk. havregryn, 5 små jordbær i skiver

Formiddag: 1 grovbolle (efter FODMAP regler) med en skive kødpålæg.

Frokost: 1 blandet salat med kyllingestykker

Eftermiddag: 1 rød snackpeber og ½ agurk skåret i stænger, 1 kop sort te

Aftensmad: Kylling med citron og persille, samt bagte rodfrugter

Sen aften: 1 lille skål salt chips (en god håndfuld)


Dag 6

Morgenmad: 30 g AXA havreflakes med 2 dl laktosefri mælk og 12 blåbær

Formiddag: 1 styk hjemmebagt knækbrød, 1 kiwi, 1 appelsin

Frokost: en grovbolle (efter FODMAP regler) med salatblade, 1 spsk. hytteost, 1 skive røget laks, 4 skiver rød snackpeber

Eftermiddag: 1 smoothie (husk at bruge laktosefri mælk)

Aftensmad: 1 portion grønne frikadeller og salat


Dag 7

Morgenmad: 1 oldtidsbolle med 2 skiver mager ost, skiver af rød snackpeber, 2 stk. sprød bacon, 1 dl friskpresset appelsinjuice

Formiddag: 2 skiver ananas, 1 ris kiks

Frokost: 1 skive oldtidsbrød med mayonnaise, tun på dåse, lidt salt & peber, 3 skiver agurk samt 1 hårdkogt æg

Eftermiddag: 1 dl cafe latte med laktosefri mælk og rørsukker, 1 banan

Aftensmad: 1 portion sommersalat med kold laks

No Comments Yet.

Leave a comment

DanishEnglishGerman