Tilbage
Risruller (FODMAP venlige)
Risruller (FODMAP venlige)
Risruller (FODMAP venlige)
Risruller (FODMAP venlige)

Risruller (FODMAP venlige)

4 pers
27.01.2015
Sund og lækker spise; forårsruller i rispapir med lige det DU ønsker.

Ingredienser

Der er næsten ingen grænser for hvad man kan komme i sin risrulle, eller forårsrulle af rispapir om man vil. Derfor vil jeg ikke skrive præcise mål på ingredienser, men i stedet give forslag til hvad du kan komme i.
I denne omgang kom jeg dette i min risrulle og det smagte fantastisk;

salat, grøn, fintsnittet
rucola
rød snack peber
agurk, i tynde stave
gulerod, i tynde stave
rejer
stykker af 1 æg (kogt smilende)
laks, stegt på panden
forårsløg, i ringe

Du kan evt dyppe din rulle i soya, eller lave en sur/sød chili sauce, som personligt er min favorit.

Der skal regnes med 2 risruller til hver, måske flere, alt efter hvor meget man hver i sær kommer i. Mine børn på 9 og 3 er begge vilde med risruller, og kan spise 2-3 stykker, men de kommer naturligvis heller ikke så meget fyld i, som en voksen.

Rispapir kan købes i blandt andet Netto og Kvickley.

Instruktioner

  1. Rispapiret skal lægges ned i en rund skål/fad (jeg bruger selv tærtefade) med koldt vand i 1 minut, hvorefter den tages op på tallerken og fyldes med det du ønsker.
CORI's KØKKEN v/Rikkecori Marcussen  | coriskoekken@hotmail.com